Taylor swift

۲۸۹ بازديد

 

 

تيلور آليسون سوئيفت (به انگليسي: Taylor Alison Swift) (زادهٔ ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹)، خواننده و ترانه‌سراي اهل آمريكايي است. او در شهر ويوميسيتگ پنسيلوانيا بزرگ شد و در سن چهارده‌سالگي براي پيشرفت در موسيقي كانتري به نشويل تنسي نقل مكان كرد. او قراردادي را با بيگ ماشين ركوردز امضاء كرد و به جوان‌ترين ترانه‌نويس انتشارات موسيقي سوني/اي‌تي‌وي تبديل شد. او در اكتبر ۲۰۰۶، اولين آلبومش را كه نام خودش را براي آن انتخاب كرده بود منتشر كرد. آهنگ «ترانهٔ ما» او را به جوان‌ترين هنرمندي تبديل كرد كه به رتبهٔ اول جدول داغ‌ترين ترانه‌هاي كانتري رسيده‌است. سويفت در سال ۲۰۰۸ نامزد بهترين خواننده جديد در جوايز گرمي سال ۲۰۰۸ شد.

دومين آلبوم سوئيفت با نام بي‌باك در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. موفقيت هم‌زمان تك‌آهنگ‌هاي «داستان عشق» و «تو به من تعلق داري»، بي‌باك را به پرفروش‌ترين آلبوم سال تبديل كرد و تور آن را به موفقيت جهاني رساند. بي‌باك، چهار جايزه گرمي دريافت كرد و تيلور جوان‌ترين برنده جايزه گرمي براي بهترين آلبوم سال شد. سومين آلبوم سوئيفت با نام حالا صحبت كن در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. در اولين هفته انتشار آلبوم در ايالات متحده، بيش از يك ميليون نسخه از آن به فروش رسيد و تور كنسرت آن در مدت سيزده ماه در سرتاسر جهان بر‌گزار شد. سومين تك‌آهنگ اين آلبوم با نام «پست» دو جايزه گرمي به دست آورد. چهارمين آلبوم سوئيفت با نام سرخ در ۲۰۱۲ منتشر شد. اين آلبوم در اولين هفته، ۱/۲ ميليون نسخه‌اش در آمريكا به فروش رفت. تيلور سوئيفت تنها خواننده زن آمريكا است كه كه دو بار ركورد فروش يك ميليون آلبوم در اولين هفته را در دهه اخير ثبت نموده‌است.

تيلور سوئيفت با آهنگ‌هايي شناخته مي‌شود كه در آن‌ها تجربيات دوران نوجواني و جواني‌اش را بيان كرده‌است. او براي سرودن شعر چندين آهنگ، مورد تشويق انجمن تصنيف‌سازان نشويل و تالار مشاهير تصنيف‌سازان قرار گرفته‌است. افتخارات او شامل هفت جايزه گرمي، يازده جايزه موسيقي آمريكا، هفت جايزه انجمن موسيقي كانتري و شش جايزه آكادمي موسيقي كانتري مي‌باشد. تاكنون ۲۶ ميليون آلبوم و ۷۵ ميليون نسخه ديجيتال از تيلور در سراسر جهان به فروش رسيده‌است. او علاوه بر حرفه موسيقي، در سريال جنايي سي‌اس‌آي (۲۰۰۹)، فيلم كمدي روز والنتين (۲۰۱۰) و انيميشن لوراكس (۲۰۱۲) به عنوان يك بازيگر ظاهر شده‌است. فوربز دارايي تيلور را ۱۶۵ ميليون دلار آمريكا تخمين زده‌است. تيلور به عنوان يك نيكوكار از پروژه‌هاي آموزش هنر، سوادآموزي به كودكان، مقابله با بلاياي طبيعي، مقابله با تبعيض عليه همجنسگرايان و سازمان هاي خيريه كمك به كودكان بيمار حمايت مي‌كند.

تيلور آليسون سويفت در ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹ در ريدينگ، پنسيلوانيا زاده شد.[۱] او دختر اسكات و آندره‌آ سويفت است و يك برادر كوچكتر بنام آستين دارد. پدرش يك دلال سهام و مادرش زني خانه دار است. مادر او عقيده داشت كه يك نام خنثي مي‌تواند تاثير مثبتي روي زندگي كاري او داشته‌باشد و به اين دليل نام او را پس از جيمز تيلور روي او گذاشت.[۴][۵]

تيلور در مزرعه پرورش درختان كريسمس بزرگ شد كه در خارج از ريدينگ، پنسيلوانيا قرار دارد.[۶] هنگامي‌كه او سال چهارم بود در مسابقات ملي شعر با يك شعر سه صفحه‌اي بنام «هيولايي در گنجه من» شركت كرد و برنده شد.[۷] در ده سالگي او به اجراهايي در اطراف شهرش – رقابت‌هاي karaoke، فستيوال‌ها و نمايشگاه‌ها- پرداخت و همچنين شروع به نوشتن آهنگ كرد. در دوازده سالگي او تمام تابستان را به نوشتن يك رمان ۳۵۰صفحه‌اي اختصاص داد، كه هيچ وقت چاپ نشد. شروع فراگيري گيتار تيلور را از يك تعميركار كامپيوتر بود كه به او نشان داد چگونه مي‌توان با سه آكورد بنوازد. بعد از آموختن آن او اولين شعرش بنام «خوشبختي تو» را نوشت.[۸]

بيشترين تاثير موسيقيايي را شنايا تواين بر روي سويفت گذاشت. ضمن آنكه افراد ديگري بر روي او تاثير گذاشتند همچون لي آن ريمس، تينا ترنر، دالي پارتن و مادربزرگش. با اينكه مادربزرگش يك خواننده حرفه‌اي اپرا بود، اما ذائقه تيلور بيشتر به سمت موسيقي كانتري بود. در نوجواني او علاقه و عشقش را نسبت به پتسي كلاين و دالي پارتن گسترش داد.

محل زندگي اصلي سويفت در پنت هاوسي در وسط شهر نشويل در تنسي است.[۱۱] مطابق با مجله فوربز درآمد او در سال ۲۰۰۹ برابر با ۱۸ ميليون دلار،[۱۲] ۴۵ ميليون دلار در ۲۰۱۰[۱۳] و ۵۷ ميليون در ۲۰۱۲ تخمين زده شد.[۱۴]

او در سال ۲۰۰۸ با خوانندهٔ پاپ جو جوناس ارتباط دوستي برقرار كرد كه رابطهٔ آنها دراكتبر همان سال به پايان رسيد، و در سال ۲۰۰۹ با تيلور لاتنر دوست بود. از اكتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۰ او با جيك جيلنهال دوست بود. همچنين تيلور سوئيفت به جان ماير علاقه‌مند بوده و رابطه آنها از اواخر ۲۰۰۹ تا اوايل ۲۰۱۲ پايدار بود. در اواسط سال ۲۰۱۲ تيلور رابطه كوتاهي با كونور. اف كندي برقرار كرد اما رابطه آن‌ها ديري نپاييد. وي از اكتبر ۲۰۱۲ تا ژانويه ۲۰۱۳ با هري استايلز خواننده گروه وان دايركشن رابطه داشت.كه باجنجال هاي فراوان پايان يافت.

 

 

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.