نحوه گذاشتن عكس دروبلاگتان ومعرفي دوسايت ميزبان

۲,۵۵۵ بازديد

نحوه گذاشتن عكس دروبلاگتان

 

براي گذاشتن عكس در وبلاگ (يا به اصطلاح درج عكس در وبلاگ)، بايد آن عكس در يك سايت موجود باشد و جزء فايل هاي متعلق به سايت خاصي باشد. به عبارت ديگر بايد بتوان با Internet Explorer عكس را ديد. بنابراين عكس هاي داخل كامپيوترتان را نمي توانيد در وبلاگ ها قرار دهيد، مگر اينكه آنها را قبلا به يك سايت فعال، منتقل كرده باشيد.

در اينجا نحوه درج عكس در وبلاگ براي هر دو حالت آمده است. ابتدا حالتي كه عكس متعلق به يك وب سايت خاصي است و حالت دوم مربوط به زماني است كه عكس در كامپيوتر خودتان است :
الف) عكس هاي موجود در يك سايت :

اين گونه عكس ها را در هر زمان و از طريق اتصال به اينترنت مي توان مشاهده كرد. مثل عكس هايي كه در صفحات مختلف سايت ميكرورايانه مشاهده مي كنيد. كافي است آدرس دقيق عكس را بدانيد و آن آدرس را در Internet Explorer خودتان تايپ كنيد تا بتوانيد عكس مورد نظرتان را ببينيد و يا اينكه از طريق جستجو و گشتن در سايت ها، آن را به دست آوريد. البته در بعضي از سايت ها امكان قرار دادن عكس با پسورد وجود دارد. براي ديدن اين گونه عكس ها بايد پسورد يا رمز مورد نظر را هم وارد كنيد.

حالا فرض كنيد كه مي خواهيد يك عكس خاصي را كه در يك سايتي وجود دارد و شما از آن خوشتان آمده، در وبلاگ خود قرار دهيد. تاكيد مي كنم كه اين عكس ها را با رفتن به سايت مربوطه مي توانيد مشاهده كنيد. مثل عكس هايي كه در سايت ياهو ديده مي شوند يا عكس هايي كه در اين صفحه مشاهده مي كنيد. مثل عكس زير:



معروف ترين فرمت هاي عكس ها JPG و GIF و BMP است. در برنامه paint بعضي از فرمت هاي معروف را مي توانيد ببينيد. چون حجم فايل هاي JPG كم است، عكس هاي اكثر سايت ها معمولا با فرمت (JPG) و يا بعضي وقت ها با فرمت (GIF) هستند. معمولا به دليل حجم بالاي عكس هاي BMP از اين نوع، كمتر استفاده مي شود؛ مگر آنكه عكس، نياز به رزولوشن بالايي داشته باشد.

براي نشان دادن اين عكس ها در وبلاگتان اول بايد به سايتي كه عكس در آن سايت قرار دارد رفته و بعد آدرس URL عكس را برداريد (يعني مثلا ياداشت كنيد!) يا بهترين راه اين است كه:

به سايت مورد نظر رفته و عكس را آورده و روي عكس راست كليك كنيد و روي properties آن عكس رفته و آدرس URL آن را كامل كپي كنيد. حالا اگر اين آدرس (URL) را در Internet Explorer خودتان Paste كنيد (همچنان در حال اتصال به اينترنت هستيد) آدرس عكس در بالاي Internet Explorer ظاهر خواهد شد كه با زدن كليد Enter بايد فقط خود آن عكس را بدون بقيه مطالبش توي صفحه Internet Explorer مشاهده كنيد. اگر موفق به اين كار شديد يعني آدرس عكس را درست برداشتيد.

مثلا آدرس عكس سيب قرمزي كه در بالا آمده به اين صورت است:

http://www.microrayaneh.com/articles/aimages/apple2.jpg

حالا با در اختيار داشتن آدرس عكس، به راحتي مي توانيد آن را در وبلاگتان درج كنيد. لازم به ذكر است كه در بعضي از اديتورهاي وبلاگها (سرويس دهنده هاي وبلاگ ها) مي توان صرفا با راست كليك كردن روي تصوير و عمل copy و سپس paste، عمل انتقال عكس به وبلاگ را به راحتي انجام داد و نيازي به كپي نمودن آدرس URL نيست.

وقتي براي بار اول اين كار را انجام مي دهيد حتما قبل از پست «پيش نمايش» را بزنيد و عكسي را كه در وبلاگتان گذاشته ايد ببينيد و از انتقال درست آن مطمئن شويد.

در اينجا ذكر اين نكته هم ضروري است كه ممكن است بعضي عكس ها خيلي بزرگ باشد و احيانا در وبلاگتان نشان داده نشود كه البته در همان پيش نمايش معلوم خواهد شد، در ساير مقالات سايت ميكرو رايانه به صورت مفصل در اين مورد بحث شده است. در اين حالت به نظر من بهترين كار اين است كه عكس را ابتدا در داخل كامپيوتر خودتان ذخيره نموده و بعد با برنامه هاي ويرايش تصوير آن را كوچك كرده (در اين مورد هم مقالاتي در تالار گفتگوي سايت ميكرو رايانه وجود دارد) و بعد آن را به يك سايت ميزبان منتقل نموده (به شرحي كه در زير مي آيد) و بعد استفاده كنيد.
ب) عكس هاي داخل كامپيوتر خودتان:

در مورد عكس هاي شخصي خودتان كه مي خواهيد آنها را در وبلاگ قرار بدهيد، بايستي ابتدا آنها را به داخل يك سايت منتقل كنيد. (اصطلاحا Upload كردن تصوير مي گويند) و بعد از اينكه عكس مورد نظرتان به سايت منتقل گرديد آن سايت ميزبان عكس شما مي شود! و حالا شما مي توانيد عكس تان را در سايت ميزبان مشاهده نماييد و لذا مي توانيد آدرس آن را (بعد از انتقال به سايت ميزبان) به شرحي كه در بند الف ذكر شد به دست آورده و آن را در وبلاگتان استفلاده كنيد و يا آن را با Internet Explorer ببينيد و يا آدرسش را به دوستانتان بدهيد.

سايت هايي كه عكس و فايل را ميزباني مي كنند خيلي زياد هستند كه از جمله آنها سايت ياهو و سايت گوگل مي باشد. يكي از سايت هايي كه وبلاگ نويسان ايراني در حال حاضر از آن بيشتر استفاده مي كنند سايت:

http://tinypic.com

است كه گذاشتن عكس در آن رايگان بوده و نيازي به ثبت نام هم ندارد و به راحتي مي توانيد عكس هاي داخل كامپيوترتان را در آن Upload كنيد.

يكي ديگر از سايت هاي معروف كه مي توان براي عكس ها در آن رمز هم قرار داد تا هر كسي قادر به مشاهده عكس ها نباشد سايت :

http://www.sharemation.com

است.
براي استفاده از اين سايت بايد در آن ثبت نام كنيد. توجه كنيد كه در اين سايت و سايت هاي مشابه كه براي ديدن عكس ها لازم به ثبت نام و دادن پسورد است، بعد از انتقال عكستان به سايت مذكور (Upload)، بايد عكس تان را share هم بكنيد كه در اين صورت به فرمت shared to evreyone در مي آيد.

اين نكته را هيچ وقت فراموش نكنيد كه همواره عكس هايي را كه مي خواهيد در وبلاگ قرار دهيد، بايد بتوانيد در Internet Explorerتان ببينيد. در سايت هايي كه گذاشتن عكس در آنها نياز به دادن رمز و شناسه ورودي است (مثل sharemation.com) بعد از log out هم بايد بتوانيد با Refresh ، مجددا عكستان را ببينيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.